آیا او (خدا) برای بنده اش کافی نیست؟ (قران کریم)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

اعتماد بالای مشتریان به برند و ادامه حیات سازمان در گرو آن

اعتماد بالای مشتریان به برند و ادامه حیات سازمان در گرو آن

بازاریابی

برند یا نام تجاری

برند کلمه ای است جذاب که نام آن برای همه ما همیشه جالب توجه بوده است. وقتی نام برند می آید همه ما ناخداگاه یاد یک شرکت یا کمپانی بزرگی می افتیم که محصول یا خدمات بسیار با کیفیتی را ارائه می کند.

از طرفی این روزها بازار برندسازی یا تبدیل به یک برند شدن حسابی داغ شده است و حتی کسب و کارهای کوچک نیز در همان ابتدای راه می خواهند به یک برند بزرگ تبدیل شوند! اما واقعا برند یا نام تجاری به همین معناست؟

لازم است بر روی این موضوع کمی بحث کنیم… در ادامه با Zcode همراه باشید تا در این بخش از اخبار کسب و کار پیرامون اهمیت برند و بازاریابی در حوزه کسب و کارهای نوین صحبت کنیم.

برند (Brand)، نمانام یا نام تجاری‏: یک نام ، عبارت، نماد و یا هر ویژگی دیگری است که مشخص‌کننده خدمات یا محصولی خاص باشد که توسط آن از دیگر محصولات و خدمات مشابه متفاوت می‌گردد.

برند یا نام تجاری، نام یا نمادی است كه با هدف فروش محصولات یا خدمات استفاده می‌شود، البته مشخص است كه هدف از ایجاد یک نام تجاری، فراتر از فروش كالاها یا خدمات است.
یك برند قدرتمند این توانایی را دارد که نقش راهبردی گسترده‌تری را در یك كسب و كار ایفا كند. نام‌های تجاری علاوه بر تسلط به سهم بازارهای هدف، گزینه‌هایی را برای رشد كسب و كار ایجاد می نماید و ضمن جذب و حفظ كاركنان ماهر ارزش خود را در نزد ذی نفعان بهبود می‌بخشند.برند براساس فلسفه وجودی سازمان و جایگاه فعلی و م آینده سازمان و چگونگی رسیدن به هدف سازمان تعیین می شود.برند از مهم ترین ابزارهای ادامه حیات یک سازمان محسوب می شود بگونه ای که یک برند خوب باعث اعتماد نسل های متفاوت به یک محصول و محصولات دیگر شرکت می شود.

زمانی که بازار تغییر می کند و محصول جدیدی وارد بازار می شود مشتریان به سمت برندهای  قدیمی تر می روند و از اعتماد بوجود آمده استفاده می کنند.

برند یا نمانام به بیان کلی مجموعه ای از برداشت های ذهنی، منطقی و برتری هایی است که مشتری نسبت به یک محصول و یا خدمات بر اساس نام برند آن در بین محصولات مشابه قائل می شود! در حقیقت باید گفت برند یک فرم مفهوم دارد، جمع کل احساسات و برداشت هایی است که تمام مخاطبان احتمالی و مشتریان فعلی شما در ذهن و قلب خود، درباره شما احساس می کنند!

از بحث معرفی برند که عبور کنیم، باید به این نکته هم اشاره کنیم که برای برند شدن، باید پژوهش و تحقیقات بازار بسیار هدفمندی داشت.

بازاریابی

برند یا نام تجاری

برای هر مدیر بازاریابی، مدیر برند، مدیر تبلیغات و حتی هر کارآفرینی لازم است که برای عرضه نمودن بهتر محصولات و خدمات خود و البته تحقق سایر اهداف بازاریابی که در سر دارد به تحقیقات بازاریابی روی آورد.

لازم بذکر است که امکان دارد سلیقه مشتریان طی یک سال آن قدری تغییر کند که محصول پرفروش سال گذشته، به دلیل تغییر نکردن به موقع، به محصولی از رده خارج تبدیل گردد! ارزش‌های یک بازار نیز همیشه در حال تغییر و تحول می‌باشند و کنترل این تغییرات و آگاهی کامل به بازار بسیار ضروری و واجب ا‌ست.

جامعه هدف

در تحقیقات بازاریابی، ما جامعه هدف را بررسی می‌کنیم. جامعه هدف یعنی:

یک گروه مشخص از افراد یا اشیاء که برای توسعه بخشیدن به ساختارهای داده‌ها و اطلاعات، لازم است تا آن‌ها را مورد تحقیق و مشاهده قرار دهیم.

بازاریابی

اهمیت برند و بازاریابی در حوزه کسب و کارهای نوین

تعریف تحقیقات بازاریابی

بر اساس تعریف BusinessDictionary: به مجموعه کشف و شهود و تحقیقاتی که درباره بازار، محصول و مشتری انجام می‌شود و در راستای بهبود دادن فعالیت‌های بازاریابی قرار دارد، تحقیقات بازاریابی می‌گویند.

تحقیقات بازار در برابر تحقیق بازاریابی

در دنیای بازاریابی، این دو مفهوم شاید در ظاهر شبیه به یکدیگر باشند اما به شدت متفاوت هستند. در تحقیقات بازار به طور اختصاصی به جمع آوری اطلاعات در مورد بازار هدف و همچنین اندازه این بازار می‌پردازیم؛ در صورتی که تحقیقات بازاریابی بازه بزرگتری را از تحقیقات را در بر می‌گیرد که شامل تحقیقات بازار نیز می‌گردد.

منبع:

http://www.zcode.ir