امام علي(ع):هر كه نگاه خود را از حرام باز دارد دلش آرام خواهد شد.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

کاربرد گزینه New incognito tab در مرورگر گوگل کروم

کاربرد گزینه New incognito tab در مرورگر گوگل کروم

گاهی اوقات به دلایل شخصی یا شغلی لازم است که صفحه‌ی سایت‌ها را بدون به جا ماندن ردپا باز کنیم. در اغلب مرورگرها مثل Chrome و Firefox حالت وب‌گردی شخصی یا ناشناس پیش‌بینی شده است. با فعال کردن این حالت، پس از بستن تب‌ها، اثری از سایت‌های بازدیدشده در history باقی نمی‌ماند. در ادامه به روش استفاده از این قابلیت در مرورگر کروم می‌پردازیم.

فعال کردن حالت وب‌گردی شخصی و ناشناس در Chrome تحت ویندوز

در مرورگر گوگل کروم به وب‌گردی شخصی، حالت Incognito گفته می‌شود. برای فعال کردن حالت اینکاگنیتو چند روش ساده وجود دارد. ساده‌ترین روش این است که کروم را اجرا کنید و روی منوی سه‌نقطه‌ی آن کلیک یا تپ کنید. سپس روی New incognito window کلیک کنید.

New incognito window

به این ترتیب پنجره‌ای مشکی با آیکون شخص ناشناس در گوشه‌ی بالای آن باز می‌شود.

آیکون شخص ناشناس

روش بعدی استفاده از کلید میانبر Ctrl + Shift + N است که یک پنجره‌ی جدید به صورت Incognito باز می‌کند.

روش سوم استفاده ایجاد شورت‌کاتی برای اجرا کردن مرورگر کروم و تغییر دادن آدرس شورت‌کات است. برای این کار ابتدا شورت‌کات جدیدی برای اجرا کردن مرورگر کروم ایجاد کنید و سپس روی آن راست‌کلیک کنید و گزینه‌ی Properties را انتخاب کنید. در پنجره‌ی پراپرتیز، در کادر Target و پس از آدرس فایل chrome.exe، عبارت را اضافه کنید. به عنوان مثال اگر آدرس به صورت زیر است:

“C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe”

در انتها اسپیس و سپس دو خط فاصله و در نهایت incognito را اضافه کنید، مثل نمونه‌ی زیر:

“C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe” –incognito

در نهایت روی OK کلیک کنید. از این پس با دبل‌کلیک روی این شورت‌کات جدید، کروم به صورت پنجره‌ی وب‌گردی ناشناس باز می‌شود.

گوگل کروم

برای اطلاعات بیشتر به وب‌سایت سیاره‌ی آی‌تی و مقاله‌ی آشنایی با سوییچ‌های Google Chrome برای اجرای مرورگر با تنظیمات مختلف مراجعه کنید.

وب‌گردی بدون باقی گذاشتن ردپا در اندروید با کروم

اگر از اندروید و مرورگر گوگل کروم استفاده می‌کنید هم قابلیت وب‌گردی شخصی و ناشناس وجود دارد. برای فعال کردن این حالت، کافی است مثل نسخه‌ی ویندوزی کروم عمل کنید و روی منوی سه‌نقطه تپ کرده و سپس روی New incognito tab تپ کنید.

New incognito tab

به این ترتیب تب مشکی‌رنگ برای وب‌گردی شخصی و ناشناس باز می‌شود. با بستن این تب، اثری از سایت‌هایی که باز کرده‌اید باقی نمی‌ماند.

وب‌گردی شخصی در سایر مرورگرها

در مرورگر Edge ویندوز ۱۰ و مرورگر Firefox نیز قابلیت وب‌گردی امن و شخصی وجود دارد هر چند نام این قابلیت متفاوت است. برای حفظ حریم خصوصی می‌توانید حالت شخصی یا Private Mode را در مرورگر فایرفاکس فعال کنید که مشابه Incognito مرورگر کروم است. در مرورگر Edge نیز می‌توانید از گزینه‌ی New InPrivate window استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر به چگونه مرورگرها را در حالت وب‌گردی شخصی اجرا کنیم تا سابقه‌ی وب‌گردی محفوظ بماند؟ مراجعه فرمایید.